اینطور که به نظر می‌رسد احسان حاج‌صفی در آستانه بازگشت به تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است.

حاج‌صفی

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که تیم ملی ایران از میانه‌های شهریور وارد مرحله جدید مسابقات انتخابی جام‌جهانی خواهد شد، برخی رسانه‌ها از دعوت‌شدن احسان حاج‌صفی به اردو خبر می‌دهند. حاج‌صفی ۳۴ساله، کاپیتان اول تیم ملی به شمار می‌آید و در حال‌حاضر برای آاک به میدان می‌رود.

او در فصل جدید فوتبال یونان، ۴بار برای تیمش به میدان رفته و یک پاس‌گل هم داده است. حاج‌صفی فصل گذشته هم در مجموع ۲۹بار برای آاک بازی کرد که حاصل آن ارسال ۳پاس‌گل بود. بنابراین او بازیکنی خارج از رده به شمار نمی‌آید. با این حال، شاید انتظار خیلی از اهالی فوتبال ایران این بود که با توجه به قرارگرفتن تیم ملی در گروهی بسیار آسان و حضور محتمل در جام‌جهانی۲۰۲۶، کادرفنی از این بازیکنان مسن عبور کند و میدان را به جوانان بدهد؛ اتفاقی که گویا فعلا در مورد احسان حاج‌صفی رخ نخواهد داد و ظاهرا شهریورماه این بازیکن را در دیدار با قرقیزستان خواهیم دید.

ادامه حضور حاج‌صفی در تیم ملی اما می‌تواند یک انگیزه و هدف جانبی را هم دنبال کند؛ دستیابی به حد نصاب بیشترین بازی برای این تیم. این رکورد در ایران به نام جواد نکونام ثبت شده که با ۱۴۹بازی ملی و تنها یک حضور بیشتر از علی دایی، اسمش را بالای فهرست به ثبت رسانده. حاج‌صفی هم که از سال۱۳۸۷ سابقه حضور در تیم ملی را دارد، فعلا به عدد ۱۴۲بازی برای این تیم رسیده و درصورت حضور در ۸مسابقه دیگر، با ۱۵۰بازی ملی بر قله خواهد ایستاد. شواهد نشان می‌دهد اگر حاج‌صفی به این عدد برسد، حالاحالاها صاحب رکورد بیشترین بازی ملی خواهد بود.

نزدیک‌ترین بازیکنان فعال به حاج‌صفی (منهای کریم انصاری‌فر که از تیم ملی کنار گذاشته شده)، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش هستند که به‌ترتیب ۸۵ و ۸۴ بازی ملی انجام داده‌اند و واقعا معلوم نیست به ۱۵۰حضور در این تیم برسند یا نه. بنابراین می‌توان وسوسه حاج‌صفی را درک کرد و شاید کادرفنی تیم ملی هم در این مسیر به او کمک می‌کنند. بدون احتساب مسابقات دوستانه، تیم ملی تا پایان سال۱۴۰۳ در انتخابی جام‌جهانی ۷بازی دارد و حاج‌صفی با حضور در تمام آنها، قبل از نوروز می‌تواند با رکورد نکونام برابری کند.

کد خبر 876367
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha